Skip to content

Клопотання про визнання причини пропущення строку звернення до суду поважною та його поновлення

28.11.2010

Клопотання

про визнання причини пропущення строку звернення до суду поважною та його поновлення

(п.2 Ст.100 КАСУ)

 

В провадженні Центрального районого суду м. Сімферополя  знаходиться адміністративна справа № 2-а-867/09, від 07.07.2009 р., розпочата за моїм адміністративним позовом  про визнання дій Управління праці та соціального захисту населення Центрального районної Ради  м. Сімферополь неправомірними щодо виплати допомоги  при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, та стягнення заборгованості по виплатах.

Відповідачем по справі у своїх запереченнях було заявлено вимогу до суду відмовити у задоволенні мого адміністративного позову у зв’язку з пропущенням мною строку звернення до адміністративного суду.

Згідно із ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення в адміністративний суд для захисту прав, свобод та інтересів особи встановлено річний термін, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.  

Я цілком усвідомлюю, що згідно з ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду мною було пропущено встановлений річний строк, однак, прошу суд поновити строк позовної давності, вважаючи, що він мною пропущений з поважних причин.  Враховуючи особливості мого теперішнього способу життя як матері малолітньої дитини, стан безпорадності, викликаний необхідністю весь свій час приділяти її вихованню і догляду, я не маю можливості регулярно вивчати і відслідковувати нормативно-правові документи та зміни до них. Я не маю і не зобов’язана мати підписку на друковані видання, в яких опубліковуються всі прийняті органами державної влади законодавчі акти. Про те, що права матерів та їх дітей по виплатам допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку порушуються, я дізналася у жовтні  2008 року з одного із випусків “Новин” про рішення Конституційного Суду України про визнання деяких положень закону про держбюджет на 2008 рік неконституційними, а пізніше й те, що аналогічне рішення було прийняте у липні 2007 року.

З огляду на те,  що зазначені рішення (які мають пряме відношення до моїх прав особи яка приймає участь у правовідносинах стороною яких є УПСЗН) було фактично приховане працівниками УПСЗН, які зобов’язани доводити до відома громадян усі зміни у законодавстві, які стосуються порядку реалізації громадянами своїх прав соціального забезпечення, я не мала можливості оскаржити факти порушення моїх суб’єктивних прав неправомірними діями та бездіяльністю службовців УПСЗН. Оскільки інформація про повний  склад  моїх прав щодо отримання державної допомоги сім’ям з дітьми мені надана не була, а допомога при народженні мого сина виплачувалась мені протягом року в нерівних частинах, про те, що вона складає 8500грн,  а не 22,6 прожиткових мінімумів, як передбачено Законом України, я дізналась тільки після останніх виплат у листопаді 2008 року.

Із заявою про перерахунок та виплату  різниці, яка утворилася між отриманими мною сумами та гарантованими мені державою розмірами посібників, я звернулася 17 квітня 2009 року в УПСЗН.

У відповіді УПСЗН від 27.04.09 року мені було відмовлено в проведенні перерахунку та виплаті різниці на підставі прийнятого Закону України про Держбюджет на відповідні роки. З наданою відповіддю Управління праці та соціального захисту населення Центрального районної Ради м. Сімферополя я не погодилась, після чого, скориставшись порядком досудового врегулювання спору та керуючись положеннями Закону України «Про звернення громадян», мною було подано скаргу на дії УПСЗН до вищестоящого органу, тобто до Мінистерства праці и соціальной політики Криму. Однак, з рішенням Министерства праці и соціальной політики Криму № 10-492 від 21.05.2009р я теж не погодилась, оскільки його позиція щодо нарахування та виплати мені допомоги по народженню та догляду за дитиною співпадає з позицією Управління праці та соціального захисту населення Центрального районної Ради м. Сімферополя, з чим я не згодна в повному обсязі з причин, які я змушена була викласти в адміністративному позові, звертаючись до суду за захистом моїх прав.

Отже, вирішити спір щодо питання призначення та виплати мені допомоги по народженню в розмірі 22,6 прожиткових мінімумів та допомоги по догляду за дитиною в розмірі прожиткового мінімуму (з відповідним перерахунком за минулий період) в досудовому порядку виявилось неможливим, що спонукало мене звернутись до адміністративного суду.

У п.4 ст. 99 КАСУ визначено : якщо законом встановлена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, то обчислення строку звернення до адміністративного суду починається з дня, коли позивач дізнався про рішення суб’єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень. Зазначеним у п.4 ст.99 КАСУ порядком досудового вирішення спору я скористалась. Тобто обчислення строку звернення до адміністративного суду починається з дня отримання мною рішення Министерства праці и соціальной політики Криму за результатами розгляду моєї скарги на дії Управління праці та соціального захисту населення Центрального районної Ради м. Сімферополя, а саме з 21.05.2009р.

Як свідчить позиція Суду у багатьох справах, основною складовою права на суд є право доступу, в тому розумінні, що особі має бути забезпечена можливість звернутись до суду для вирішення певного питання, і що з боку держави не повинні чинитись правові чи практичні перешкоди для здійснення цього права.

А з огляду на те що мій фактичний стан особи з сімейними обов’язками наділяє мене додатковим правовим статусом, елементом якого є відповідальність за мою малолітню дитину, і саме на реалізацію інтересів та прав дитини спрямовані усі мої вольові дії, а це створює передумови моєї фактичної безпорадності у самостійному вирішенні питань соціально-правового характеру та моєї залежності від отучующих (у тому числі у великій мірі від органів соціального забезпечення та від сумлінного виконання ними своїх службових обов’язків) – держава Україна враховує ці особливості мого правового статусу та бере на себе позитивні зобов’язання, в частині створення умов для реалізації прав дитини та батьків з урахуванням цього їх особливого правового статусу, зокрема ратифікацією міжнародних договорів, так:

– Згідно з положеннями п.1 Ст. 26 «Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року» від 20.11.1989 року (Єдиний реєстр. № 19389/2001): «1. Держави-учасниці визнають за кожною дитиною право користуватися благами соціального забезпечення, включаючи соціальне страхування, і вживають необхідних заходів щодо досягнення повного здійснення цього права згідно з їх національним законодавством»

– Згідно з положеннями п.1 Ст. 3 «Конвенція про права дитини від 20 листопада 1989 року»: «В усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.»

Зважаючи на вищенаведене, керуючись ч. 2 ст. 100, ст. 102 КАС України, я звертаюсь до суду з проханням вважати причину пропуску мною строку для звернення до суду з адміністративним позовом – мій безпорадній стан, викликаний спрямованістю усіх моїх вольових дій на виконання обов’язків, підставою виникнення яких є позитивна відповідальність за мою малолітню дитину, та неправомірною поведінкою працівників УПСЗН – невиконання приписів законодавства щодо інформування мене, суб’єкта правовідносин соціального забезпечення про повний склад моїх прав та обов’язків, та зміни у правовому регулюванні цих відносин, – поважною, та поновити мені строк звернення до суду по цій справі.

 

«___» __________ 2009р.                                                                                                               Ю.В.Єлісєєва

Напиши коментар

Залишити відповідь

