Skip to content

АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ Про визнання незаконною відмову Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради у здійсненні перерахунку та виплати доплати державної допомоги при народженні дитини і допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та стягнення заборгованості по виплатам цих допомог.

28.11.2010

Я, …..,є мамою …. який народився 16 червня 2007р., що підтверджується Свідоцтвом про народження серія …, виданим Відділом реєстрації актів цивільного стану міста Дрогобича Дрогобицького міськрайонного управління юстиції Львівської області.

З 20.08.2007 року по16.06.2010 року я перебуваю у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до наказу №5 від 14.08.2007року та фактично здійснюю догляд за дитиною.

Управлінням праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради, згідно поданої мною заяви, була призначена допомога при народженні дитини, а також допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Це право передбачене п.1 ст.40 та п.1 ст.42 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими народженням та похованням» від 18.01.01 N 2240-III (у редакції від 09.07.07), як матері, застрахованій в системі загальнообов’язкового соціального страхування.  

Відповідно до ст. 41 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування …» від 18.01.01 N 2240-III (у редакції від 09.07.07) було передбачено, що допомога при народженні дитини надається у сумі, кратній 22,6 розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого на день народження дитини. Виплата допомоги здійснюється одноразово у дев’ятикратному розмірі прожиткового мінімуму при народженні дитини, решта – протягом наступних 12 місяців у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 43 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування …» від 18.01.01 N 2240-III (у редакції від 09.07.07) було передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2007р. №32 передбачено, що допомога при народженні дитини та допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку застрахованим особам з 1 січня 2007р.призначається органами праці та соціального захисту населення за місцем проживання застрахованих осіб.

Проте всупереч вимог ст.41 та ст.43 вищевказаного закону допомога при народженні дитини та щомісячна грошова допомога по догляду за дитиною до досягнення неї трирічного віку у 2007 і 2008р.р. виплачувались не в повному обсязі.

23.09.2008 року я звернулася до начальника Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради п. Монастирського М.І. з заявою зробити перерахунок розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення неї трирічного віку до розміру, встановленого чинним законодавством.
Але листом №1376 від 08.10.2008 року відповідачем було мені відмовлено у здійсненні перерахунку з зазначенням, що згідно ст.56 Закону України «Про державний бюджет України на 2007рік» виплата допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку здійснюється в розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90,00 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
29.10.2008р. я звернулася до начальника Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради п. Монастирського М.І. з заявою зробити перерахунок і доплату допомоги при народженні дитини до рівня 22,6 прожиткових мінімумів, встановлених на день народження мого сина……. 16.06.2007р. народження.
Своїм листом №1640 від 06.11.2008р.Управління праці та соціального захисту населення надало мені відповідь, яка зовсім не стосується предмету моєї заяви.

Я вважаю, що дії відповідача щодо мене є незаконними з наступних підстав :
09липня 2007 року Конституційний Суд України, розглянувши справу 1-29/2007 за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29,36,частини другої ст.56, частини другої ст.62, частини першої ст.66, пунктів 7,9,12,13,14,23,29,30,39,41,43,44,45,46 ст.71, статей 98,101,103,111, ЗУ «Про Держбюджет України на 2007 рік», визнав неконституційними вказані положення закону щодо обмеження розміру виплат допомоги при народженні дитини, а також допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку..
Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 14 грудня 2000 року у справі №1-31/2000 за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України «Про чинність Закону України «Про рахункову палату», офіційного тлумачення положень частини другої ст.150 Конституції України, а також частини другої ст.70 ЗУ «Про Конституційний Суд України» стосовно порядку виконання рішень Конституційного Суду України (справа про порядок виконання рішень Конституційного Суду України), -закони, інші правові акти або їх окремі положення, визнані неконституційними, не підлягають застосуванню як такі, що втратили чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Оскільки закони, визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення рішення про їх неконституційність (09.07.2007 ), то з урахуванням змін в законодавстві
відповідач повинен був визначати розмір державної допомоги при народженні дитини згідно з ст. 41 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування …» від 18.01.01 N 2240-III (у редакції від 09.07.07) , де встановлено, що розмір виплати допомоги при народженні дитини не може бути меншим, аніж 22,6 розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого на день народження дитини.

Відповідно до вимог ст.62 ЗУ від 19.12.2006 № 489-V«Про державний бюджет України на 2007рік» розмір прожиткового мінімуму для особи віком до шести років становить: з 01 січня 2007року по 31 березня 2007 року – 434,00 (чотириста тридцять чотири) гривні на місяць, з 01 квітня 2007 року по 30 вересня 2007 року – 463,00 (чотириста шістдесят три) гривні на місяць, з 01 жовтня 2007 року по 31 грудня 2007 року – 470,00 (чотириста сімдесят гривень) на місяць.
Прожитковий мінімум станом на 16.06.07р (дата народження мого сина) становив 463 грн. Таким чином, розмір призначеної відповідачем державної допомоги при народженні дитини повинен був складати : 463 грн. х 22,6 = 10463 грн.80 коп., а відповідачем була призначена допомога в розмірі 8500грн., що на 1963 грн.80коп. менше належного розміру.
Тобто відповідач повинен зробити перерахунок розміру цього виду допомоги і доплатити різницю.

Крім того, з урахуванням змін в законодавстві відповідач повинен був визначати розмір державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення неї трирічного віку відповідно до ст. 43 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», якою передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Цей вид державної допомоги мені призначено з 20.08.2007.

Приймаючи до уваги, що відповідно до частини 2 статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням” допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку частково компенсує втрату заробітної плати (доходу) у період відпустки, то застосування до такого розрахунку прожиткового мінімуму, встановленого для дітей віком до 6 років не відповідає сутності та призначенню такої соціальної гарантії.

.Статтею 43 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням” прямо зазначено, що допомога виплачується у розмірі, не меншому прожиткового мінімуму, встановленого законом. Такий прожитковий мінімум встановлений частиною 1 статті 62 Закону України від 19.12.2006 № 489-V “Про Державний бюджет України на 2007 рік” та частиною 1 статті 58 Закону України від 28.12.2007 року № 107 -VI “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України.

Так, відповідно до довідки Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради №1694 від 17.11.2008 мені виплачувалось:
серпень 2007р – 51,35 грн.
вересень 2007р – 134,45 грн.
жовтень 2007р – 140,05 грн.
листопад 2007р – 140,05 грн.
грудень 2007р – 144,10 грн.
січень 2008р – 144,10 грн.
лютий 2008р – 144,10 грн.
березень 2008р – 144,10 грн.
квітень 2008р – 144,10 грн.
травень 2008р – 144,10 грн.
червень 2008р – 144,10 грн.
липень 2008р – 144,10 грн.
серпень 2008р – 144,10 грн.
вересень 2008р – 144,10 грн.
жовтень 2008р – 144,10 грн.
Згідно виписки з рахунку № 45142 ВАТ « Державний Ощадний Банк » від 26.12.2008:
листопад 2008р – 144,10 грн.
грудень 2008р – 144,10 грн.

Згідно зі статтею 62 Закону України від 19.12.2006 № 489-V “Про Державний бюджет України на 2007 рік” затверджений на 2007 рік прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня – 492 гривні, з 1 квітня – 525 гривень, з 1 жовтня – 532 гривні.
Отже, за серпень 2007р. я повинна була отримати допомогу по догляду за дитиною до досягнення неї трирічного віку в сумі 203,23 грн.:
525,00 грн./31 день = 16,94 грн. – сума допомоги, що має бути нарахована за один календарний день в серпні. Так як я перебуваю у відпустці по догляду за дитиною з
20 серпня (наказ №5 від 14.08.2007року ), то кількість календарних днів, за які повинна нараховуватись допомога становить 12 днів. Отже, 16,94 грн. х12 днів = 203,23 грн.
Різниця між належними по закону і призначеними виплатами по допомозі по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку:
серпень 2007р – 151,88 грн. (203,23 грн. – 51,35 грн.)
вересень 2007р – 390,55 грн. (525,00 грн. – 134,45 грн.)
жовтень 2007р – 391,95 грн. (532,00 грн. – 140,05 грн.)
листопад 2007р – 391,95 грн. (532,00 грн. – 140,05 грн.)
грудень 2007р – 387,90 грн. (532,00 грн. – 144,10 грн.)
Так, разом недоплата за 2007 рік становить 1714,23грн.
Тобто, Відповідач повинен сплатити мені різницю між належними по закону і призначеними виплатами по допомозі по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 20 серпня 2007р.по 31 грудня 2007р. включно, у сумі – 1714 грн.23 коп.

Згідно зі статтею 58 Закону України від 28.12.2007 року № 107 -VI “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” на 2008 рік затверджений прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня – 592 гривні, з 1 квітня – 605 гривень, з 1 липня – 607 гривень, з 1 жовтня – 626 гривень.
Різниця між належними по закону і призначеними виплатами по допомозі по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку:
січень 2008р – 447,90 грн. (592,0 грн. – 144,10 грн.)
лютий 2008р – 447,90 грн. (592,0 грн. – 144,10 грн.)
березень 2008р – 447,90 грн. (592,0 грн. – 144,10 грн.)
квітень 2008р – 460,90 грн. (605,0 грн. – 144,10 грн.)
травень 2008р – 460,90 грн. (605,0 грн. – 144,10 грн.)
червень 2008р – 460,90 грн. (605,0 грн. – 144,10 грн.)
липень 2008р – 462,90 грн. (607,0 грн. – 144,10 грн.)
серпень 2008р – 462,90 грн. (607,0 грн. – 144,10 грн.)
вересень 2008р – 462,90 грн. (607,0 грн. – 144,10 грн.)
жовтень 2008р – 481,90 грн. (626,0 грн. – 144,10 грн.)
листопад 2008р – 481,90 грн. (626,0 грн. – 144,10 грн.)
грудень 2008р – 481,90 грн. (626,0 грн. – 144,10 грн.)
Отже, разом недоплата за 2008 рік становить 5560,80 грн.
Тобто, Відповідач повинен сплатити різницю між належними мені по закону і призначеними виплатами по допомозі по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 01 січня 2008р.по 31 грудня 2008р. включно, у сумі – 5560 грн.80 коп.

Загалом за період з 20.08.2007 по 31.12.08 я повинна отримати доплату допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку на загальну суму 7275,03 гривні.

Таким чином, відповідач призначив і виплачував мені два види державної допомоги на дитину без урахування Рішення Конституційного Суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007р., чим було порушено ст.ст..41, 43 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими народженням та похованням» від 18.01.01 N 2240-III (у редакції від 09.07.07).
Я вважаю, що призначення розмірів державної допомоги при народженні дитини і допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку без урахування змін у законодавстві є неприпустимим і що діями відповідача грубо порушені конституційні права мене і моєї сім’ї на достатній життєвий рівень.

В Конституції України Україна проголошена демократичною, соціальною, правовою державою (ст. 1), визнано, що найвищою соціальною цінністю в Україні є людина, її права і свободи, їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, а їх утвердження і забезпечення є головним обов’язком держави (ст. 3), права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними (ст. 21), при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. (ст. 22) .

Законами України «Про державний бюджет на 2007 рік» і «Про державний бюджет на 2008 рік» обмежені мої права на отримання встановлених законом сум допомоги при народженні та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, які є складовими мого конституційного права на соціальний захист і достатній рівень життя (ст. 46, 48 Конституції України). Згідно ст. 64 Конституції, конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України, а саме, в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень, також там зазначено ряд прав і свобод, які не можуть бути обмежені ні за яких обставин.

Своїми діями Відповідач грубо порушив мої права на гарантовану державою матеріальну підтримку материнства і належний соціальний захист.

Відповідно до пункту 5 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України від 09.07.2007 р. та пункту 6 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. – це рішення має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв’язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень, статей зазначених законів, що визнані неконституційними. Тому мої порушені права повинні бути відновлені судом в повному обсязі відповідно до норм законодавства.
На підставі викладеного, керуючись ст. 1, 3, 8, 21, 22, 24, 46, 48, 55, 56, 64 Конституції України, ст. 40-43 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування …» від 18.01.2001 р. № 2240-ІІІ, ст.62 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”, ст.58 Закону України „Про державний бюджет на 2008 рік”, Рішення Конституційного Суду України від 09.07.2007 р. по справі №29/2007 (№ 6-рп/2007) про соціальні гарантії, Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. по справі N 1-28/2008 (N 10-рп/2008),.ст. 7-9, 21,22, 104-107 КАС України,

ПРОШУ:

1. Визнати незаконною відмову Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради у здійсненні перерахунку та виплати доплати державної допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
2. Стягнути на користь …з Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради, недотриману внаслідок невиконання останнім вимог законодавства України, суму допомоги при народженні дитини у розмірі 1963 грн.80коп.
3. Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради на користь … заборгованість зі сплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 20 серпня 2007р.по 31 грудня 2008р. включно, у загальному розмірі 7275 грн.03 коп.
4. Стягнути з Відповідача всі судові витрати по справі .
5. Зобов’язати Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради в подальшому сплачувати мені допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку , тобто до 16.06.2010, у відповідності з нормами діючого законодавства, але не менше прожиткового мінімуму, гарантованого Конституцією України.
6. Зобов’язати Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради виконати постанову суду негайно.

Додатки:

1. Копія позовної заяви.
2. Копія свідоцтва про народження дитини.
3. Копія заяви «Про здійснення перерахунку розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку» від 23.09.2008.
4. Копія заяви «Про здійснення перерахунку і доплати допомоги при народженні дитини» від 29.10.2008.
5. Копія листа Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради №1376 від 08.10.2008.
6. Копія листа Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради №1640 від 06.11.2008.
7. Копія довідки Управління праці та соціального захисту населення дрогобицької міської ради №1694 від 17.11.2008.
8. Квитанція про сплату держмита.
9. Копія виписки з рахунку № 45142 ВАТ « Державний Ощадний Банк » від 26.12.2008.

30.03.09р.

Напиши коментар

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: