Skip to content

Тези доповіді Позивача на стадії офіційного з’ясовування обставин справи

14.11.2010

Як проголошено в Конституції України ми живемо у соціальній та правовій державі, в якій гарантується правовий захист, матеріальна і моральна підтримка материнства і дитинства, включаючи надання оплачуваних відпусток та інших пільг вагітним жінкам і матерям. Встановлено, що соціальні допомоги, які надаються матерям у разі тимчасової втрати ними працездатності, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Ці встановлені Конституцією гарантії знайшли своє відображення у таких законах як: «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», «Про охорону дитинства», «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» (Надалі Закон 2240). Цими законами передбачено, що сім’ї, в яких є діти, і зокрема кожна дитина, мають право на гарантований державою, відповідно до Конституції України, рівень матеріальної підтримки, який має бути достатнім для фізичного, інтелектуального, морального, культурного, духовного, і соціального розвитку дитини, а також для матеріального забезпечення особи, яка її доглядає   

Я, як застрахована особа, маю право на соціальний захист та право на матеріальне забезпечення з настанням страхового випадку: тимчасову втрату працездатності, пов`язану з народженням дитини та доглядом за нею.

Рішенням Конституційного суду № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року було визнано неконституційним зупинення ЗУ «Про державний бюджет у 2007 році» статей 41-43 Закону 2240, а Рішенням Конституційного суду № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року було визнано неконституційним скасування Законом України «Про державний бюджет у 2008 році» статей 41-43 Закону 2240 та виключення із тексту цього закону та Закону про Основи слів «народження, та догляд за малолітньою дитиною». Стосовно питання, щодо неможливості зупиняти дію та скасовувати норми законів, які визначають пільги, компенсації, гарантії, при встановленні законом про Державний бюджет України видатків на загальносуспільні потреби, Конституційний Суд України виходить з правових позицій, висловлених ним, зокрема, у Рішенні від 9 липня 2007 року N 6-рп/2007 у справі про соціальні гарантії громадян, Рішенні від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008 у справі, щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України та Рішенні від 27.11.2008 року №26-рп/2008, щодо офіційного тлумачення  ст.95   Конституції    України. Ці позиції полягають у тому, що: “законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об’єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок – скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина. У разі необхідності зупинення дії законів, внесення до них змін і доповнень, визнання їх нечинними мають використовуватися окремі закони”.

Конституційним судом встановлено, що Рішення від 09.07.2007 р. , від 22.05.2008 р., від 27.11.2008 р. мають преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв’язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними. У мотивувальній частині своїх рішень конституційним судом приводяться правові засади для признання такого акту неконституційним, які виникли або ДО, або у момент вступу в дію відповідного правового акту. Тим самим Конституційний суд України непрямо підтверджує, що фактично оспорюваний правовий акт суперечить Конституції задовго до прийняття рішення Конституційним судом України, щодо його неконституційності, тобто – не може спричиняти появу правових наслідків.

З метою недопущення порушення соціальних гарантій держава визначила Конституцію законом, який має найвищу юридичну силу, всі закони та інші нормативно-правові акти повинні прийматися на її основі та відповідати їй. Та зобов’язала органи державної влади та органи місцевого самоврядування діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, які відповідно їй не суперечать.

Цей обов’язок покладено у тому числі і на Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м.Києві Державної адміністрації, який закріплено у п.3 Типового положення про управління праці та соціального захисту населення районної, районної у м.м. Києві та Севастополі державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2007. №790, в якому також визначено, одним із завдань Уравління є соціальний захист населення. Проте, Управління неналежно виконує цю функцію, зокрема:

1. Не виконує вимоги Конституції та законів України, якими встановлили забезпечення матерів і дітей наданням допомоги у розмірі прожиткового мінімуму.

2. Невірно застосовує законодавство по виплаті допомоги у зв’язку з народженням дитини та по догляду за нею до досягнення 3-річного віку, а саме: норми законів про держбюджет, які не відповідають Конституції України та законам України, якими встановлені соціальні гарантії.

3. Відмовляється здійснювати перерахунок допомоги у зв’язку з народженням дитини та по догляду за нею  до досягнення 3-річного віку у розмірі прожиткового мінімуму, гарантованому мені Конституцією і вищевказаними законами України.

4. Ігнорує рішення Конституційного Суду України від 09.07.2007 № 6-рп/2007, від 22.05.2008 №10-рп/2008 та від 27.11.2008 №26-рп/2008, якими встановлена неконституційність та недопустимість внесення законами про держбюджет змін до законів України, якими встановлені соціальні гарантії для населення, оскільки це призводить до їх обмеження або взагалі скасування.

5. Порушує Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, який затверджений Постановою КМУ № 256 від 04.03.2002 щодо уточнення обсягів бюджетних асигнувань на виплату вказаних видів допомоги.

Держава, передбачивши асигнування соціальних гарантій сама визначає, якими державними органами ці виплати будуть здійснюватися. Тому, приймаючи до уваги, що такими органами визнані управління праці та соціального захисту населення, яким безумовно, делеговані повноваження з 2007 року здійснювати виплати допомог як застрахованим, так і не застрахованим особам, відповідач не має права самостійно відмовлятися від таких обов’язків, та зазначати, що він будеїх виконувати лише в частині.

Наслідками таких дій Управління є:

1. Діти, в тому числі і моя дитина, недоотримують повноцінного харчування, необхідного одягу, взуття, належного лікування, дошкільної освіти.

2. Порушується право матері на соціальне забезпечення у розмірі прожиткового мінімуму у разі тимчасової втрати нею працездатності.

3. В результаті чого мені не доплачено 10076,48 грн. допомоги у зв’язку народженням дитини та по догляду за нею до досягнення 3-річного віку.

Ваша честь! Звертаю  Вашу увагу на те, що:

– питання, які відображені в моєму позові, мають, насамперед, загальносоціальне значення. Країна, в якій систематично порушуються норми Конституції, міжнародних договорів, Законів, ставить під сумнів відношення до неї, як до правової держави. Уравління праці та соціального захисту населення, як представник держави в соціальній сфері, в своїй діяльності керується положеннями Законів, підзаконниих актів, які грубо порушують, гарантовані Конституцією України, права і свободи ;

– погоджуючись з Відповідачем та визнаючи правомірність використання ним у відносинах по наданню “допомоги” норм законів «Про Державний бюджет України на 2006, 2007, 2008 роки» зі звуженим розміром допомоги, які обмежують права, надані мені та моїй дитині (Законом України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»; та інш.), та являють собою – посягання на наші з дитиною конституціні права (право на достатній жіттєвий рівень, право на соціальний захист) – Суд легалізує дії Відповідача, та узаконить ці посягання.

Тому, прошу суд задовольнити позов у повному обсязі.

 

Напиши коментар

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: