Skip to content

СКАРГА до прокуратури щодо незаконної бездіяльності державного органу

14.11.2010

Прокуратура Комсомольського району міста Херсона

73027, Херсон, ул. Уварова, 8
тел.: (0552) 26-67-79
тел./факс: (0552) 26-27-44

Від ПІБ

мешкаю за адресою:

 

ЗАЯВА
щодо незаконної бездіяльності державного органу

 

Змушена звернутися до Вас з даною заявою, оскільки Управління праці та соціального захисту населення Комсомольської міської Ради (далі УПСЗН) порушує мої конституційні права на достатній життєвий рівень та на соціальне забезпечення.

Я, ПІБ, є застрахованою особою в системі загальнообов`зкового державного соціального страхування. До виходу у відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку я працювала на посаді ПОСАДА ПІДПРИЄМСТВА.

29 листопада 2007 року в мене народилася донька ДОНЬКА.

Починаючи з того моменту УПСЗН по даному позову розпочав мені провадити виплати допомоги при народженні дитини в розмірі:

Лютий 2008 року 4675грн.(3400 грн. + 3 місяця (з грудня 2007 по лютий 2008) по 425 грн.)

З березня по листопад включно 2008 року по 425 грн. щомісяця (9 місяців по 425 гривень).

Таким чином сума виплачених мені коштів складає -8500,00 грн.

Та провадити виплати допомоги по догляду за дитиною до досягненню нею трирічного віку в розмірі:

Квітень 2008 року 390 грн. (зараховано одразу за три місяці: за лютий, березень, та квітень 2008 року по 130 грн.),

З травня 2008 року по листопад 2008 року включно по 130 грн. кожен місяць,

Таким чином сума виплачених мені коштів складає –   1300,00 грн.   

Згідно статті 40 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування  у  зв’язку  з  тимчасовою  втратою працездатності    та   витратами,   зумовленими   народженням   та похованням” застрахованій особі (одному з батьків дитини, усиновителю чи опікуну) при народженні дитини надається одноразова допомога. В статті 41 цього Закону вказано, що допомога при народженні дитини надається у сумі, кратній 22,6 розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого на день народження дитини. Виплата допомоги здійснюється одноразово у дев’ятикратному розмірі прожиткового мінімуму при народженні дитини, решта – протягом наступних 12 місяців.

Згідно статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування  у  зв’язку  з  тимчасовою  втратою працездатності    та   витратами,   зумовленими   народженням   та похованням” допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованим особам у формі матеріального забезпечення, яке частково компенсує втрату заробітної плати (доходу) у період відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Зідно статті 43 цього Закону допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Враховуючи ту обставину, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованим особам (матері дитини) у формі матеріального забезпечення у період відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку і частково компенсує втрату заробітної плати (доходу) у період цієї відпустки, слід дійти до висновку, що необхідно виходити з розміру прожиткового мінімуму, встановленого для застрахованої працездатної особи, якій компенсується втрата заробітної плати на період відпустки по догляду за дитиною. Згідно ч.3 та ч.4 ст.1 Закону України від 15.07.1999р. № 966-XIV «Про прожитковий мінімум» до осіб, які втратили працездатність, відносяться особи, які досягли встановленого законом пенсійного віку, особи, які досягли пенсійного віку, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах, та непрацюючі особи, визнані інвалідами в установленому порядку. До працездатних осіб відносяться особи, які не досягли встановленого законом пенсійного віку. На підставі вищевикладеного слід дійти висновку, що застрахована працездатна особа, яка знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, відноситься до категорії «працездатних осіб».

Згідно пункту 7 статті 71 Закону України «Про державний бюджет на 2007 рік» дію статей 41 та 43 Закону   України   “Про   загальнообов’язкове  державне  соціальне страхування  у  зв’язку  з  тимчасовою  втратою  працездатності та
витратами,  зумовленими  народженням  та  похованням” було призупинено; згідно підпункту 12 пункту 25 розділу 2 Закону України «Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» дію статей 40-44 Закону   України   “Про   загальнообов’язкове  державне  соціальне страхування  у  зв’язку  з  тимчасовою  втратою  працездатності та витратами,  зумовленими  народженням  та  похованням” було скасовано, що лишило мене можливості реалізувати моє законне право на отримання допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду дитини до досягнення нею трирічного віку у повному обсязі.

9 липня 2007 року Конституційний Суд України прийняв рішення № 6‑рп/2007, яким було визнано неконституційними такі  положення  Закону
України “Про Державний бюджет України на 2007 рік»: пункту 7 статті 71  в  частині  зупинення  на 2007 рік дії статей 41, 43 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування  у  зв’язку  з  тимчасовою  втратою працездатності    та   витратами,   зумовленими   народженням   та похованням».

22 травня 2008 року Конституційний Суд України прийняв рішення № 10‑рп/2008, яким було визнано неконституційними такі  положення  Закону
України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до
деяких законодавчих актів України»: пункт 25 розділу II “Внесення змін до деяких законодавчих актів України” цього Закону щодо виключення статей 40-44 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування  у  зв’язку  з  тимчасовою  втратою працездатності    та   витратами,   зумовленими  народженням   та похованням» .

Я звернулася до Управління праці та соціального захисту населення Комсомольської міської Ради у м. Херсоні з метою перерахунку виплати соціальної допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та виплату заборгованності з урахуванням рішень Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року, та Рішення Конституційного суду України № 10-рп/2008 від 22.05.08 року, але, не зважаючи на прийняття вищезазначених рішень Конституційним Судом України, у виплаті заборгованності та перерахунку такої соціальної допомоги мені було відмовлено.

Вважаю дану відмову не правомірною та бездіяльність незаконною і не згодна з нею у повному обсязі з таких підстав:

В Конституції України (стаття 1) Україна ї демократичною, соціальною, правовою державою; визнано, що найвищою соціальною цінністю в Україні є людина, ії права й свободи та  їх  гарантії  визначають  зміст  і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність.  Утвердження  і  забезпечення  прав  і  свобод людини є головним обов’язком держави (стаття 3), права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними (стаття 21), Конституційні права і свободи гарантуються і не  можуть  бути скасовані, при прийнятті нових  законів  або внесенні  змін  до  чинних законів, не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав  і свобод (стаття 22). Законами України «Про державний бюджет на 2007 рік» та «Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» мої права були звужені на отримання встановлених Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування  у  зв’язку  з  тимчасовою  втратою працездатності    та   витратами,   зумовленими   народженням   та похованням» сум допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, які є складовою мого конституційного права на соціальний захист та достатній рівень життя (статті 46 та 48 Конституції Украіни). Згідно статті 64 Конституції Конституційні права та свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених  Конституцією України та вказан вичерпний список таких випадків, а саме – в  умовах  воєнного   або    надзвичайного    стану    можуть встановлюватися окремі обмеження  прав  і  свобод  із  зазначенням строку дії цих обмежень, та указан перелік прав і свобод, які не можуть бути обмежені ні при яких підставах.

Розміри державної соціальної допомоги та інших соціальних виплат не можуть бути нижчими від прожиткового мінімуму (стаття 17 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»). Державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування (стаття 19 ЗУ «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»).

Відповідно до ст. 8   Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.   Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення  до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується. Відповідно до частини першої статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Верховенство права — це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозахисну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо. Одним з проявів верховенства права є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об’єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України. Таке розуміння права не дає підстав для його ототожнення із законом, який іноді може бути й несправедливим, у тому числі обмежувати свободу та рівність особи. Справедливість — одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права.

Слід враховати, що рішення Конституційного Суду мають преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв`язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей відповідних законів, що визнані неконституційними, а також що рішення Конституційного Суду України є обов’язковими до виконання на території України, остаточними і не можуть бути оскаржені.

У ст. 62 Закону України ЗУ “Про Державний бюджет України на 2007 рік” від 19 грудня 2006 року № 489 – 5 зі змінами від. 15.03.2007 року, 05.04.07 р., 01.06.07 р. вказано, що затвердити на 2007 рік прожитковий мінімум для дітей віком до шести років: з 1 січня – 434 грн., 1 квітня -463 грн., з 1 жовтня -470 грн. Ст.58 ЗУ “Про державний бюджет на 2008 р.” затверджує такий прожитковий мінімум для працездатних осіб:  з  1  січня  –  633 гривні,  з 1 квітня – 647 гривень, з 1 липня – 649 гривень, з 1 жовтня – 669 гривень

Моя дитина народилася у листопаді 2007 року, коли розмір прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років дорівнював 470 грн., тому сума допомоги при народження моєї дитини повинна складати :

10622,00 грн. (22.6 х 470 грн.), що є загальним розміром допомоги.

Сума одноразової виплати повинна складати 4 230 грн., а щомісячна, яка виплачується протягом 12 місяців 532,67 грн. Мені нарахована допомога при народженні дитини в загальному розмірі 8500 грн. за 12 місяців (що відображено у доданих довідках). Таким чином заборгованість УПСЗН по даному виду допомоги складає 2 122,00 грн. (4230 грн. + 532,67 грн. * 12 місяців – 8500 грн.).

УПСЗН по даному позову мені повинно бути нараховано та сплачено допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в сумі 6492 грн. (за лютий, березень 2008 по 633 грн., за квітень-червень 2008 по 647 грн., за липень-вересень 2008 по 649 грн., за жовтень та листопад 2008 по 669 грн.)

Таким чином недоплата мені щомісячних виплат становить: 6492 грн. -1300,00 грн. (фактично виплачена сума за 10 місяців ) = 5192 грн. ( недоплата).

Враховуючи все вище викладене, керуючись ст.ст. 19 та 55 Конституції України, –

прошу:

1. Провести повну та всебічну перевірку обставин, викладених у даній заяві.

2. Вжити заходів прокурорського реагування з метою припинення незаконної бездіяльності Управління праці та соціального захисту населення Комсомольської міської Ради в місті Херсоні в частині відмови перерахунку та  виплати в повному обсязі допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;

3. Притягнути до відповідальності посадових осіб Управління праці та соціального захисту населення Комсомольської міської Ради в місті Херсоні за невиконання рішеннь Конституційного Суду України від 09.07.2007 р. № 6-рп/2007 та від 22.05.2008р. №10-рп/2008.

 

10 грудня 2008 р.                                                   (ПІБ )

 

From → Скарги

One Comment
  1. елена permalink

    Очень достойные образцы. Выше всяких похвал. Хотелось бы получать новости на сою электр. почту от Вас. Спасибо Вам и всех благ.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: