Skip to content

Проект Закону про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України (щодо передачі адміністративної справи до іншого суду)

06.02.2010

Законопроект розроблено у зв’язку з необхідністю забезпечення права громадян на захист своїх прав і свобод в суді, закріпленого статтею 55 Конституції України.До мене, як народного депутата України – суб’єкта законодавчої ініціативи, надійшло звернення Рівненської обласної громадської організації “Комітет виборців України” щодо необхідності внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України у частині удосконалення положень, що стосуються передачі адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого у разі непідсудності справи даному суду. 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України про внесення змін до статей 22 та 108

Кодексу адміністративного судочинства України

(щодо передачі адміністративної справи до іншого суду)

1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Законопроект розроблено у зв’язку з необхідністю забезпечення права громадян на захист своїх прав і свобод в суді, закріпленого статтею 55 Конституції України.

До мене, як народного депутата України – суб’єкта законодавчої ініціативи, надійшло звернення Рівненської обласної громадської організації “Комітет виборців України” щодо необхідності внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України у частині удосконалення положень, що стосуються передачі адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого у разі непідсудності справи даному суду.

Справа в тому, що відповідно до пункту 6 частини третьої статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо справа не підсудна адміністративному суду, позовна заява повертається позивачеві.

Слід зазначити, що запровадження адміністративної юстиції в Україні було викликане необхідністю в ефективному судовому захисті прав і свобод громадян у сфері публічно-владних правовідносин. Відповідно, суттю діяльності адміністративних судів є забезпечення реалізації конституційного принципу верховенства конституційних прав і свобод особи в державі.

Проте, з прийняттям Кодексу адміністративного судочинства, неодноразово поставала проблема у розмежуванні компетенції загальних та адміністративних судів. Також, досить суттєвою проблемою у сфері адміністративного судочинства, в першу чергу для громадян, постало питання розмежування компетенції адміністративних судів щодо розгляду підвідомчих їм справ.

Верховною Радою України неодноразово розглядалися законопроекти, що покликані були врегулювати порушені питання, та приймалися відповідні закони з метою удосконалення положень Кодексу адміністративного судочинства у частині визначення предметної підсудності адміністративних справ. Проте, сьогодні, на жаль, досить поширена практика, коли громадяни змушені “бігати” між адміністративними судами в пошуку суду, якому підсудна конкретна адміністративна справа, що призводить до віддалення правосуддя від людини. Невисокий рівень правової грамотності населення, неспроможність громадян скористатися послугами адвоката в силу матеріальної незабезпеченості, відсутність системи безоплатної правової допомоги призводять до того, що право громадян на судовий захист може ігноруватися самим судом.

2. Цілі і завдання законопроекту

Законопроект розроблено з метою забезпечення права громадян на захист своїх прав і свобод в адміністративному суді та наближення правосуддя до людини.

Завданням законопроекту є усунення можливості суду повертати позовну заяву громадянину, якщо позовна заява не підсудна цьому адміністративному суду за умови, що справа підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

3. Загальна характеристика та основні положення законопроекту

Законопроектом пропонується зміни до статей 22 та 108 Кодексу адміністративного судочинства України, які передбачають, що адміністративний суд повертає позовну заяву позивачеві, якщо позовна заява не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, а у разі коли справа  не підсудна цьому адміністративному суду, вона передається до належного адміністративного суду.

4. Місце законопроекту в системі законодавства

Законопроект стосується сфери адміністративного судочинства. Основними нормативно-правовими актами, які регулюють зазначене питання, є Конституція України та Кодекс адміністративного судочинства України.

Реалізація положень даного законопроекту після його прийняття не потребує внесення змін до інших законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень законопроекту під час його практичного застосування після його прийняття та набрання чинності не впливатиме на видаткову та доходну частини державного або місцевих бюджетів.

6. Обґрунтування очікуваних соціально-економічних, правових та інших наслідків застосування законопроекту після його прийняття

Прийняття запропонованих змін до КАС України дозволить забезпечити право громадян на захист своїх прав і свобод в суді, закріпленого статтею 55 Конституції України, та забезпечити реалізацію конституційного принципу верховенства конституційних прав і свобод людини та громадянина в державі.

Народний депутат України                                 Ю.Р. Мірошниченко

Проект

вноситься народним депутатом України

Мірошниченком Ю.Р. (№ 142)

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до статей 22 та 108

Кодексу адміністративного судочинства України

(щодо передачі адміністративної справи до іншого суду)

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Внести до Кодексу адміністративного судочинства України (Відомості Верховної Ради, 2005, № 35-36, № 37, ст.446) такі зміни:

1. Частину першу статті 22 доповнити новим пунктом 1-1 такого змісту:

“1-1) після одержання позовної заяви виявилось, що справа не підсудна цьому адміністративному суду;”.

2. Пункт 6 частини третьої статті 108 викласти в такій редакції:

“6) позовна заява не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.”.

ІІ. Цей Закон набирає чинності через десять днів з дня його
опублікування.
Голова Верховної Ради України                     В. ЛИТВИН

Проект
(на заміну раніше поданого реєстр. № 5105 від 07.09.2009 р.)
вноситься народним депутатом України
Мірошниченком Ю.Р. (№ 142)

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України

(щодо передачі адміністративної справи до іншого суду)

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Внести до Кодексу адміністративного судочинства України (Відомості Верховної Ради, 2005, № 35-36, № 37, ст.446) такі зміни:

1. У статті 22:
1) частину першу доповнити новим пунктом 1-1 такого змісту:
“1-1) після відкриття провадження виявилось, що справа не підсудна цьому адміністративному суду;”;
2) доповнити новими частинами другою та третьою такого змісту:
“2. Суд за клопотанням позивача передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо однією із сторін є цей суд чи суддя цього суду.
3. Підсудність справ, у яких однією із сторін є Верховний Суд України, Вищий адміністративний суд України чи суддя цих судів, визначається за загальними правилами підсудності.”.
У зв’язку з цим частини другу – шосту вважати відповідно частинами четвертою – восьмою.
2. У пункті 4 частини першої статті 107 слова “і чи підсудна позовна заява даному адміністративному суду” виключити.
3. Пункт 6 частини третьої статті 108 виключити.

ІІ. Цей Закон набирає чинності через десять днів з дня його опублікування.

Голова Верховної Ради України                                      В. ЛИТВИН

Напиши коментар

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: